Impact

Impactul asupra elevilor:

  • Dezvoltarea abilitatii de a lega teoria de practica
  • Dezvoltarea unor cunostinte interdisciplinare, care sa le permita elevilor sa inteleaga cum interferenta mai multor discipline conduce la rezolvarea unor probleme concrete (complexe)
  • Conectarea elevilor cu persoane resursa din domeniu (studenti, profesionisti, angajati, oameni de stiinta)
  • Cunoastere si cultura: constientizarea rolului pe care stiintele exacte si aplicate il au in viata de zi cu zi, si cum cunostinte din aceaste ramuri ii pot ajuta in formarea unor profesii chiar si din alte domenii (ex. gandirea logica si structurata din matematica poate ajuta si pe cei din domeniul umanist)
  • Dezvoltarea gandirii critice asupra tehnologiei, atat in privinta efectelor dorite si cat si nedorite
  • Dezvoltarea creativitatii, a abilitatilor de comunicare si lucru in echipa, precum si spritul de initiativa.

 

Impactul asupra profesorilor:

  • Posibilitatea de a creste atractivitatea disciplinelor proprii prin proiecte aplicate care rezolva probleme concrete.
  • Dezvoltarea profesionala a profesorilor pasionati prin oportunitatea de a realiza proiecte in afara programului scolar formal.
  • O legatura mai puternica intre educatia scolara si mediul social local (firme, comunitate)

 

Impactul asupra firmelor:

  • Pe termen scurt si mediu, elevii de liceu vor beneficia de o pregatire mai solida in domeniul stiintelor exacte si aplicate (tehnice) – “cultura generala tehnica”. Astfel ei vor putea asimila mai bine cunostintele din facultate, iar in final devin posibili viitori angajati cu o experienta practica mai mare, dar si cu o mai buna capacitate de integrare a informatiilor din domenii diferite.
  • Oportunitatea elevilor de a lua contact cu problemele actuale din comunitate (societate), precum si cu cele mai recente tehnologii care se folosesc in prezent (si in firme), va conduce la o mai usoara acomodare in momentul intrarii pe piata muncii, scazand efortul procesului de training pe care firmele trebuie sa il intreprinda (dupa angajare).
  • Pe termen mai lung, elevii din gimnaziu is vor dezvolta capacitatea creativa (inovativa) dar si abilitatea de gandire critica, abilitati care le vor permite o mai buna adaptare la dinamica societatii din ziua de azi, inclusiv la asa numita “societate bazata pe cunoastere”. Aceasta conduce inclusiv la dezvoltarea abilitatii de inovare (tehnologica), si la gandire “outside the box”.
  • Pentru companiile care sustin educatia STEM: posibilitatea de a-si folosi tehnologia pentru a aduce beneficii comunitatii, ceea ce ar conduce la o mai buna relatie cu angajatii curenti/viitori, clientii curenti/viitori.

 

Impactul asupra comunitatii locale:

  • Pentru comunitatile locale: descoperirea diferitelor tipuri de resurse in comunitate care ar contribui la dezvoltarea acesteia pe termen lung (lideri noi, tehnologie, noi parteneri, noi inițiative).
  • Pe termen scurt, posibilitatea de a se angaja in procesul educational si de a-l contura dupa o viziune a dezvoltarii educatiei si a comunitatii. Noi solutii tehnologice pentru comunitate ar putea fi dezvoltate.
  • Pe termen lung, dezvoltarea educatiei de tip STEM si a antreprenoriatului de tip STEM.